در گزارش ویژه شماره 114 ماهنامه نسل چهارم به موضوع ریبندینگ همراه اول پرداخته شده که در ذیل آمده است:
در سیامین سال از فعالیت همراه اول، این اپراتور ضمن رونمایی از برند جدید، عزم خود را برای همگامی با مأموریت راهبردیاش نشان داد.
همراه اول در مراسمی ویژه با حضور مدیران بخش خصوصی، فعالان اکوسیستم دیجیتال، مقامات عالی رتبه کشوری، تأثیرگذاران و اصحاب رسانه، از برند جدید خود رونمایی کرد.
«همراه اول» با گذر از سی سال فعالیت مستمر و ماه ها برنامه ریزی و بررسی های دقیق، این تغییر راهبردی را بهعنوان نمادی از تحول استراتژیک خود در راستای همسویی با چشم انداز آینده و پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر مشتریان و ذینفعان به اجرا درآورده است.
جهانی متصلتر، ارتباطاتی بیمرز
در دنیای پیچیده امروز، انسان ها همواره در جست و جوی راه هایی نوین برای برقراری ارتباطی عمیق تر، تجربه ای گسترده تر و مفهومی فراتر از زندگی روزمره هستند. این نیاز، اشتیاقی را برای حضور در جهانی یکپارچه و پویا ایجاد می کند؛ جهانی که دیگر مرزهای مکان و زمان نمی تواند آن را محدود کند.
در میان تمامی فناوری ها، ارتباطات نقشی محوری دارد؛ پلی که انسان ها را به هم نزدیکتر کرده، بستر تبادل ایده ها را فراهم می سازد و دریچه ای به دنیایی گشوده است که در آن، همه چیز و همه کس به هم متصل هستند.
تحولی در برند، تعهدی به آینده
همراه اول، با تکیه بر سابقه ای درخشان در صنعت ارتباطات و الهام از نیازهای متنوع جامعه، گام در مسیری تازه نهاده است. جوهره این تحول، «قدرت بخشی به دنیای فراگیر برای ارتباطاتی بی حد و مرز» است.
باوری که فناوری را نه صرفا به عنوان ابزاری برای ارتباط، بلکه بستری برای ساختن جهانی یکپارچه و متصل می داند؛ جهانی که در آن، همگان در تجربه ای مشترک سهیم هستند.
هویت بصری جدید؛ بازتابی از یک رویکرد نوین
هویت بصری جدید همراه اول در عین مدرن بودن جسورانه نیز هست و بازتابی از یک تحول بنیادین است. رنگ ها و نشان تجاری تازه، پیام آور جهانی فراگیر و پویا هستند؛ دنیایی که ارتباطات مدرن، انسجام و همگرایی را در آن معنا می بخشد.
شعار «هیچکس تنها نیست» به دلیل قدرت مفهومی و تأثیرگذاری عمیق آن در جامعه، حفظ شد و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند باقی ماند که نشان دهنده تعهد همراه اول به ایجاد ارتباطی معنادار و فراگیر است.
در اصلاحات کلی برند اپراتور اول تلفن همراه کشور، مرز دنیای آفلاین و آنلاین به طور کامل از بین رفته است. همراه اول با انجام اصلاحات اساسی، وارد دنیای Immersive (فراگیر) شده است. این اصطلاح که در زبان فارسی به «فراگیری» ترجمه می شود، بیانگر رویکردی نوین در ارائه خدمات و تجربه های کاربری است که در آن، فناوری به عنوان بستری برای ایجاد جهانی یکپارچه و متصل عمل می کند.
در طراحی لوگوی جدید نیز، المان هایی با قابلیت تشخیص بالا گنجانده شده است. این طراحی به گونهای است که مردم با دیدن این لوگو، همراه اول را به خاطر می آورند. این المان ها حس ورود به یک دروازه جدید رو به آینده را در مخاطبان ایجاد می کند و نشان دهنده تحول و پیشرفت برند است.
در ادامه هویت بصری جدید همراه اول به سمت تک رنگ شدن حرکت کرده است. رنگ به کار رفته در این هویت جدید، از طبیعت و دنیای مجازی الهام گرفته اند. رنگ آبی که از آسمان الهام گرفته شده، حس احاطه شدن و اعتماد را القا می کند.
نگارش فارسی لوگو نیز دستخوش تغییراتی شده است. در لوگوی جدید، عناصر انگلیسی و فارسی در کنار هم قرار گرفته اند و هماهنگی کامل بین آنها برقرار شده است. فونت استفاده شده در لوگو، به صورت اختصاصی برای همراه اول طراحی شده و نشان دهنده هویت منحصر به فرد و پیشرو این برند است.
بازسازی برند همراه اول فراتر از تغییرات ظاهری، نمادی از تعهد این اپراتور به ارائه خدمات ارتباطی پیشرفته و پایدار، نوآوری های دیجیتال و بهبود تجربه کاربری است. این تغییر، بازتابی از تحولات عمیق در ماهیت کسب و کار، مأموریت و ارزش های شرکت بوده و در راستای تقویت جایگاه برند در بازار ارتباطات، تأکید بر نوآوری، کیفیت و مسوولیت پذیری اجتماعی انجام شده است.
حرکتی جامع در راستای تحول
نمادهای جدید هویت بصری این برند با محوریت اعتماد، پویایی، نوآوری و تعهد به پیشرفت در عرصه فناوری خلق شده اند؛ علاوه بر این، رویکرد جدید همراه اول در حوزه ارتباطات مبتنی بر شفافیت، تعامل مؤثر و پاسخگویی به نیازهای مشترکان و ذینفعان است.
رونمایی از هویت بصری جدید، آغاز فصلی نو در تاریخ همراه اول است. این اپراتور مفتخر است که این تحول را با مشترکان، شرکای تجاری و جامعه به اشتراک بگذارد و اطمینان دارد که این تغییر، گامی بلند به سوی آینده ای روشن تر و موفق تر برای تمامی ذینفعان خواهد بود.
رویداد متمایز همراه اول برای رونمایی از برند جدید و نمایش هویت بصری
همراه اول که در سال ۸۶، با انتخاب نام تجاری همراه اول برای شرکت ارتباطات سیار، توانست جایگاهی ویژه در صنعت ارتباطات کشور کسب کند، با گذر از این سالها طی مراسمی از برند جدید خود رونمایی کرد.
در بخشی از این مراسم، امید دستچین، مشاور استراتژی برند همراه اول، پیرامون تکامل این شرکت در ریبرندینگ گفت: بسیاری از برندهای دنیا زمانی که به این مرحله میرسند، تصور میکنند باید هویت قدیمی خود را کنار بگذارند، اما زمانی که تکامل اتفاق میافتد، بسیاری از یافتههای گذشته خود را حفظ کرده و بر اساس ترندهای روز دنیا یکسری المان جدید به آن اضافه میکنند.
وی، افزود: در دهه اول فعالیت، همراه اول با ارائه اولین سیمکارت رویای ارتباط در هر زمان و مکان را محقق کرد و به ارتباطات قدرت بخشید. در دهه دوم و عصر اینترنت، همراه اول رویای دسترسی به ارتباطات جهانی را محقق کرد و به دسترسی به دانش، قدرت بخشید. در دهه سوم، همراه اول رویای دسترسی به خدمات هوشمند و دیجیتالی را محقق کرد و به این اکوسیستم در ایران رونق بخشید.
مشاور استراتژی برند همراه اول اظهار کرد: ریبرندینگ همراه اول در چهار مرحله رقم خورده است؛ مصاحبههای عمیق با مدیران ارشد، تحقیقات بازاریابی در تمامی استانها و کشف بینش مردم نسبت به آینده، بررسی ترندهای صنعت تلکام و تجربههای موفق ریبرندینگ در این حوزه و بررسی مگاترندهایی که جهان آینده را میسازند. دستچین، گفت: شعار معروف همراه اول در دهه جدید تکامل پیدا میکند و در آینده فناوری هم هیچکس تنها نیست.
در بخش دیگری از رویداد ریبرندینگ همراه اول، امیر حافظ کیهانی، مشاور انجمن شرکتهای فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در حوزه نوجوانان پیرامون هوش مصنوعی و پیشرفت های آن در دنیا سخن گفت و بیان کرد که نیاز نسل امروز همراهی و همگامی با تکنولوژی های روز برای تسهیل دسترسی به این فناوری هاست.
در ادامه این مراسم نیز تمبر هویت بصری جدید همراه اول، با حضور مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، علی بقایی، رییس هیات مدیره همراه اول، حامد حکاکان، مدیرکل ارتباطات همراه اول، افشین احمدزاده، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست و جمعی دیگر از مدیران و فعالان حوزه فناوری رونمایی شد.
در ادامه تمبر این مراسم توسط مدیرعامل همراه اول و عضو هیات مدیره شرکت ملی پست به صورت مشترک ممهور به مهر شرکت ملی پست شد.
همراه اول در کشور حرف اول را میزند و در دنیا رقابت میکند
حسین رضازاده، قهرمان سابق وزنهبرداری کشورمان، در حاشیه مراسم رونمایی از برند و معرفی هویت بصری جدید همراه اول، گفت: سرویسهای همراه اول هر سال بهتر میشود و این اپراتور در کشور حرف اول را میزند و در دنیا هم رقابت میکند که امیدواریم با ارائه سرویس ها و خدمات جدید بتواند با برندهای مطرح دنیا هم رقابت کند.
قهرمان سابق وزنهبرداری کشورمان، در گفتوگو با خبرنگار ما پیرامون بازآفرینی برند شرکت های بزرگی همچون همراه اول، گفت: سرویسهای همراه اول هر سال رفته رفته بهتر می شود و اگر دقت کنید می بینید سرویس ها و خدماتی که 10 سال پیش توسط این اپراتور ارائه می شد چگونه بود و اکنون چگونه است.
وی، ادامه داد: اکنون این سرویس ها بهتر شده و این اپراتور در کشور حـــرف اول را می زند و در دنیا نیز رقابت می کند.
رضازاده، اظهار کرد: امیدواریم مسوولان همراه اول امکانات و سرویس های خوبی ارائه دهند تا این اپراتور بتواند با برندهای مطرح دنیا هم رقابت کند تا مردم ایران هم از سرویس هایی که همراه اول ارائه می دهد به نحو احسنت استفاده کنند.
بازسازی برند در جذب مخاطب تاثیرگذار است
رئیس فدراسیون وزنهبرداری در حاشیه مراسم رونمایی از برند و معرفی هویت بصری جدید همراه اول، گفت: ریبرندینگ برندهای معروف که در جامعه به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و معنوی جا افتاده اند بسیار مهم و در جذب مخاطب تاثیرگذار است.سجاد انوشیروانی، در گفتوگو با خبرنگار ما پیرامون بازآفرینی برند شرکت های بزرگی همچون همراه اول، گفت: همیشه تنوع می تواند جذاب باشد و این جذابیت باید به شکلی انجام شود که بتواند هم در چشم مخاطب و هم در دل مخاطب نفوذ کند و جذاب باشد و هرچقدر ساده تر باشد، بهتر می تواند جذابیت خوبی ایجاد کند.وی، افزود: قطعا ریبرندینگ برندهای معروف که در جامعه به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و معنوی جا افتاده اند می تواند بسیار مهم باشد.وی خاطرنشان کرد: ایجاد این تنوع می تواند در بازتاب و محبوبیت برند با ارزش باشد و به همین دلیل هر از گاهی این ایجاد تنوع در جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارد.
ریبرندینگ شرکت های بزرگ در راستای همگام شدن با تغییرات روز دنیا
رییس کانون هماهنگی فاوا در حاشیه مراسم رونمایی از برند جدید همراه اول، گفت: ریبرندینگ شرکت های بزرگ همزمان با گسترش فعالیت ها و به منظور همگام شدن با تغییرات روز دنیا صورت می گیرد. دکتر داوود ادیب، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون مزیت ریبرندینگ شرکت های بزرگی همچون همراه اول در مقایسه با برندهای مطرح در دنیا، گفت: معمولا شرکت های بزرگ و مطرح دنیا وقتی سطح فعالیت هایشان گسترش می یابد نسبت به ریبرندینگ اقدام می کنند تا بتوانند در سطح بازارهـــای بین المللی فعالیت کنند. وی، افزود: یکی دیگر از این موضوعات همگام شدن با تغییرات روز دنیا است که معمولا شرکت های بزرگ این کار را انجام می دهند.ادیب، اظهار کرد: موضوع سوم تحریک آگاهی مردم است، یعنی آگاهی مردم نسبت به آن برنـد بیشتـــر می شود و تحقیق می کنند و به همین دلیل بعضی از شرکت ها به عنوان پوست اندازی از این موضوع استفاده می کنند و سطح فعالیت هایشان را گسترش می دهند.
تنوع و کیفیت خدمات؛ اولویت بعد از ریبرندینگ شرکت
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در حاشیه مراسم رونمایی از برند جدید همراه اول، تاکید کرد: تنوع و کیفیت خدمات بعد از ریبرندینگ باید مورد توجه قرار گیرد.
صابر فیضی، در گفت و گو با خبرنگار ما پیرامون مزیت ریبرندینگ همراه اول، گفت: در رابطه با شرکت های بزرگی که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، معمولا بحث ریبرندینگ را به این دلیل انجام می دهند که توجه مشتریان یا افرادی که مشتری نیستند را جلب کنند و بعد از آن به خدماتی که ارائه می شود بر می گردد.
مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات ایران، افزود: ریبرندینگ هم توجه را جلب می کند و هم خدمات دیگری که داده می شود را در نظر می گیرد که کیفیت آن باعث می شود در معرفی شرکتی که ریبرند کرده، تاثیر مثبت بگذارد.فیضی، اظهار کرد: در ریبرندینگ وقتی توجه زیاد می شود همه مشتریان یا افرادی که مشتری جدید می شوند به کیفیت و تنوع خدمات توجه می کنند، بنابراین تنوع خدمات و کیفیت خدمات بحث بعدی است که بعد از ریبرندینگ مورد نیاز آن شرکت است.
ریبرندینگ همراه اول عامل ارتقاء نگاه مشتریان، همراه با ارائه سرویس های نوین
سرپرست معاونت فناوریهای دیجیتالی دانشگاه تهران، معتقد است: ریبرندینگ همراه اول باعث می شود که نگاه مشتریان متنوعی که از محصولات مختلف مبتنی بر فناوری های نوین استفاده می کنند، همراه با محصولات و خدمات نوین رشد یابد.
دکتر محمد خوانساری، در حاشیه مراسم ریبرندینگ همراه اول در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون مزیت ریبرندینگ شرکت های بزرگی همچون همراه اول، گفت: موضوع ریبرندینگ از جهت تداوم کسب و کار، توسعه بازار و همراهی و همگامی زیرمجموعه و توسعه هایی که در شرکت های جنبی یک برند داده می شود، مساله مهمی است.
وی، ادامه داد: همراه اول در یک دهه گذشته توسعه های متعدد و مختلفی را داشته است؛ در حوزه لایه خدمات، ورود جدی داشته است، شرکت های متعددی به عنوان Spin off (یک سازمان بزرگتر به چند کسبوکار خردتر و مستقل تقسیم میشود) از آن جدا شدند و قاعدتا همه این موارد باید با برند اصلی در ارتباط باشند که قدرت همراه اول را به نحو منسجم و درستی نمایش دهند.
خوانساری، افزود: در شرایط حاضر اینگونه نیست و به نظر بنده همراه اول اقدام مهم و شایسته ای انجام داده که ریبرند را انجام داده و این ریبرندینگ باعث می شود که دید مشتریان متنوعی که از محصولات مختلف جدید مبتنی بر فناوری های جدید و خدمات جدید استفاده می کنند، همراه محصولات و خدمات رشد یابد.
انتهای پیام