یادداشت

مسعود فاتح
01 آذر 1404
مدیرمسوول ماهنامه نسل چهارم، معتقد است: هوش مصنوعی در ایران وارد فاز کاربردی شده و ظرفیت علمی، نیروی انسانی و زیست‌بوم فناورانه وجود دارد تا این فناوری به یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تبدیل شود.
03 آبان 1404
بنیانگذار شرکت فضایی تیزنگر، گفت: امروز روشن است که توسعه‌ پایدار در حوزه فضایی صرفاً با فعالیت سازمان‌ها و پژوهشگاه‌های دولتی محقق نخواهد شد.آنچه بیش از هر زمان دیگر اهمیت دارد، به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی در عرصه‌ کاربردهای فضایی به‌ویژه در حوزه...
مهدی ادیبان
03 آبان 1404
مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: تحولات ناشی از فناوری فضایی به اندازه ای است که برخی صاحبنظران آن را به فناوری شالوده شکن تعبیر کرده اند و پیش بینی می کنند بسیاری از ساختارهای اجتماعی و اقتصادی موجود به کلی...
01 شهريور 1404
رئیس انجمن‌ صنفی کارفرمایی شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد‌ دیجیتال ایران، گفت: قدرت‌های مطرح از طریق حضور و سرمایه ‌گذاری در فضا، ابزارهای جدیدی برای بازتعریف هژمونی یا فرمانروایی خود در اقتصاد جهانی خلق کرده‌ و فضا به عنوان عرصه جدید رقابت ژئو...
01 شهريور 1404
توکل، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی تهران، گفت: وقتی از «صنعت فضایی سر سفره مردم» حرف می‌زنیم، یعنی اینترنتی که برای سفارش یک وعده غذا استفاده می‌کنیم، داده‌هایی که کشاورز برای آبیاری دقیق دریافت می‌کند، یا مسیریابی تاکسی که در کمتر از یک ثانیه...
01 شهريور 1404
وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، گفت: صنعت فضایی کشور در صورت عدم سرمایه گذاری مناسب به راحتی می تواند جایگاه خود را در دنیا به رقبای نو ظهور بدهد و سرمایه گذاری های انجام گرفته تا کنون واقعا در قیاس به ارزش افزوده ای که استفاده از این صنعت ایجاد می‌کند،...
01 شهريور 1404
مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران، معتقد است: کشورهای زیادی در سراسر جهان، قوانین، هنجارها و سازمان و نهادهایی را برای فناوری های فضایی در دست تدوین و پیاده سازی دارند. در کوتاه زمانی رقابت‌های سرسختانه میان کشورها...
علمیه
26 تير 1404
یک کارشناس امنیت سایبری معتقد است: امنیت سایبری نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای هر جامعه مدرن محسوب می‌شود. در دنیای دیجیتال امروز، هیچ‌کس از خطرات سایبری مصون نیست. کشورهایی که این تهدید را به‌موقع درک کرده و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند...
علی محمد کردنایج
26 تير 1404
یک فعال رسانه ای معتقد است: در شرایط بحرانی، پلتفرم‌ها باید الگوریتم‌هایی طراحی کنند که در شرایط بحرانی، محتوای آسیب‌زا را محدود یا دست‌کم با هشدارهای روانی همراه کنند و رسانه‌ها باید در کنار اطلاع‌رسانی، به ابعاد روانی بحران هم بپردازند و...

صفحه‌ها